Grootste persreis van Friesland naar De Alde Feanen

EARNEWALD

De grootste persreis van Friesland in 2016 vindt plaats van 9 tot en met 11 september. Veertien Nederlandse Travelbloggers komen Nationaal Park De Alde Feanen verkennen en geven hun mening over de beleefmogelijkheden via blogs en de hashtag #npdaf16.

Het doel van het BloggersEvent is om het Nationaal Park De Alde Feanen onder de aandacht te brengen bij een brede doelgroep. Daarom zijn er verschillende schrijvers uitgenodigd. Allen met hun eigen invalshoek zoals gezinnen, outdoor, eten en lifestyle. Blogger Mario Luytgaarden van het blog Vakantaseren: ,,In mei was ik ook al op bezoek in De Alde Feanen. Het weekend was toen veel te kort om alles te doen wat ik had willen doen, daarom kom ik graag weer!’’ Voor de organisatie van het weekend heeft Nationaal Park De Alde Feanen de samenwerking gezocht met partijen uit de regio. Toeristisch Netwerk De Friese Wouden, Stichting RegioMarketing en Toerisme Noordoost Friesland, Samenwerkingsverband Ontdek Ons en Gemeente Leeuwarden zijn gezamenlijk verantwoordelijk voor deze persreis. Merel Bot van Marketing Leeuwarden: ,,Deze unieke samenwerking zorgt ervoor dat de grootste persreis van Friesland dit jaar Nationaal Park De Alde Feanen als bestemming heeft. Prachtig voor Friesland en voor onze gemeente.’’ De vijf organiserende partijen hebben samen met ruim dertig toeristische ondernemers een divers programma opgesteld met een aantal vaste onderdelen en keuzeopties voor de deelnemende bloggers. Zo gaan een aantal schrijvers skûtsjesilen, nachtsloepvaren, swingtriken, de Pontjesroute fietsen en wandelen in de Jan Durkspolder. Bloggers met een andere invalshoek bezoeken Kameleondorp Terherne, het Skûtsjemuseum, museum Dr8888 of gaan bijvoorbeeld zeilen in Akkrum of De Veenhoop. Verplichte onderdelen zijn de excursie van it Fryske Gea op de rondvaartboot Blaustirns, een speeddatesessie met ondernemers en een bezoek aan Leeuwarden. De organisatie verwacht dat de bloggers na het weekend ruim 40 blogartikelen zullen opleveren ter promotie van het Nationaal Park De Alde Feanen en de regio. Daarnaast hoopt de organisatie met de hashtag #npdaf16 op social media 200.000 mensen tijdens het weekend te bereiken.

Auteur

Marike Van der Molen