Brand in slaapkamer Sinnehûs in Gorredijk | bewoner naar ziekenhuis

Gorredijk - De brandweer van Gorredijk heeft maandagavond een brand geblust in het Sinnehûs in Gorredijk.

In één van de twintig senioren-appartementen bij zorg- en wooncentrum De Miente was door nog onbekende oorzaak een matras in brand geraakt. Door de brandhaard naar buiten de gooien, is erger voorkomen en had de brandweer de klus snel geklaard. Ondanks het kordate ingrijpen, was het appartement vol rook komen te staan. Eén persoon is met ademhalingsklachten met een ambulance voor onderzoek naar het ziekenhuis gebracht. De brandweer heeft de gebouwen geventileerd. De hoogte van de schade is nog niet bekend.