Home Center neemt Nasmaak over

REGIO Home Center, de bekende woonboulevard gevestigd in Wolvega, neemt de Heerenveense woonwinkel Nasmaak over.

Het bedrijf, dat in 2013 is opgericht door Annick Hilarius, bestormde de online markt en groeide snel via de webshop, door zich te focussen op de verkoop van meubels en woonaccessoires. Wegens dit succes besloot het bedrijf eind 2017 ook een fysieke winkel te openen in het centrum van Heerenveen. De winkel sloot eind 2019 de deuren aan de Dracht wegens tegenvallende resultaten. Gezien de veranderende markt had het bedrijf ook enkel als webshop geen bestaansrecht meer.

Bij Home Center, als traditionele meubelzaak, ligt de focus vooral op de verkoop in de fysieke winkel. Het bedrijf is de afgelopen decennia uitgegroeid tot de grootste wooninspiratie van Nederland. Met meer dan 200 merken verdeeld over 75.000 m² is de keuze enorm.

Online ambities

Sikko Kapenga: “Ik heb contact gezocht met Annick van Nasmaak, want de succesvolle webshop paste precies bij de ambities van Home Center. Wij geven Annick binnen onze organisatie, en in samenwerking met het team, de gelegenheid om onze online ambities verder te ontplooien.” Annick Hilarius: “Mijn avontuur met Nasmaak noem ik een succesvolle mislukking. Ondanks dat het op deze manier is geëindigd heb ik er enorm veel van geleerd en kan ik alle opgedane kennis nu gaan inzetten voor de familie Kapenga”.

Home Center wil met Annick aan boord de naamsbekendheid van de fysieke winkel online uitbreiden. Met alle kennis onder één dak zal de webshop van Home Center gegarandeerd een succes worden. De door Nasmaak gedupeerde klanten zijn inmiddels door Home Center gecompenseerd.